Monday, July 6, 2009

WAJAH SEBENAR PARTI DAP

  1. Semalam, akhbar melaporkan, Dr Boo dalam Majlis Pidato Batu Pahat, mendakwa ada perbezaan antara Bumiputera dan bukan Bumiputera menyebabkan wujudnya amalan apartied dalam pentadbiran negara ini. Awal tahun ini, Dr Boo yang juga Ketua Pembangkang DUN Johor, pada sidang DUN berkenaan menyifatkan amalan `Bumiputeraisme' sama dengan dasar aparteid yang pernah dilaksanakan kerajaan kulit putih Afrika Selatan. Hishammuddin berkata, pihak berkuasa sedang mengkaji secara serius untuk mengambil tindakan tegas terhadap Dr Boo kerana ia adalah kali kedua beliau membuat kenyataan sedemikian.
  2. Seterusnya isu parti DAP dengan Kerajaan PAS Kedah. Antara isu yang timbul ialah tindakan meroboh pusat pemotongan babi, kuota 50 peratus hartanah Bumiputera, isu kuil dan tokong yang belum dapat diselesaikan serta lesen menjual babi di Pasar Alor Setar. Pertikaian isu berkenaan membawa kepada tindakan drastik DAP Kedah mengisytiharkan keluar Pakatan Rakyat negeri, minggu lalu.
  3. Sebenarnya sudah terlalu banyak isu-isu sensitif yang sengaja ditonjolkan oleh DAP ini. Kalau kita sorot kembali, sudah terlalu banyak dan sudah cukup memadai untuk kita katakan bahawa DAP sebenarnya adalah sebuah parti racist. Inilah satu-satunya parti yang secara terang-terangan cukup anti dengan bangsa melayu. Walaupun terdapat segolongan kecil ahli-ahlinya berbangsa lain tetapi hakikatnya parti ini adalah kepada memperjuangkan bangsa cina semata-mata.
  4. Dua isu terkini yang dipaparkan di atas sebenarnya ditujukan kepada siapa? Jelasnya kepada pihak pemerintah dan pemerintah adalah berbangsa apa, kalau tidak melayu. Kebiadaban parti DAP terhadap orang melayu sudah melampaui batas. Mereka duduk dalam Pakatan Rakyat pun hanya berpura-pura sahaja yang bertujuan untuk menghuru-harakan orang melayu sahaja. Memang wajar pihak kerajaan mengambil tindakan yang drastik terhadap mana-mana pemimpin DAP yang terlalu kurang ajar ini.
  5. DAP memang tidak akan berubah selagi matlamat mereka untuk menghancurkan orang melayu tidak berjaya. Mereka akan menggunakan apa sahaja pendekatan untuk menjayakan misi dan matlamat mereka hatta menggunakan orang melayu sendiri dan tidak menghormati institusi Raja Melayu. Cuba perhatikan apa yang berlaku di Perak. Siapa yang menjadi kuda tunggangan dan budak suruhan mereka. Semuanya orang melayu. Siapa yang sanggup baring di jalanraya menghalang kenderaan DiRaja sehingga sanggup mengaibkan pihak Istana Perak? Mereka tidak sekali-kali akan meletakkan maruah mereka sehingga ke tahap itu. Yang sanggup menjadi baruanya ialah orang melayu.
  6. Pihak kerajaan perlu melakukan sesuatu terhadap pemimpin-pemimpin DAP ini. Kebiadaban mereka boleh mengundang kepada ketidaketenangan bangsa melayu. Kita sudah lama bermain sorong tarik dengan parti ini. Sudah sampai masanya untuk kita tarik habis atau sorong habis muka-muka ini. Mereka sebenarnya sengaja dengan celupar mempersenda-sendakan orang melayu. Mereka bersikap kurang ajar kepada kita saban hari. Cuba kita pergi ke kedai-kedai cina dan perhatikan layanan yang diberikan kepada kita. Rasakan sendiri pengalaman berurus niaga dengan mereka. Perhatikan cara, gaya dan air muka mereka semasa urus niaga dijalankan.
  7. DAP adalah sinonim dengan orang cina. Tidak terdapatnya perbezaan dengan MCA mahupun GERAKAN. "Cina tetap Cina", itulah kata-kata yang sering saya dengar sejak dari zaman kanak-kanak lagi. Walau sejauhmana mereka berbuat baik kepada kita percayalah 60-70 peratus hatta 100 peratus perasaan benci kepada kita tetap ada di dalam diri mereka. Mereka akan berkawan dengan kita sekiranya ada kepentingan. Pure friendship mungkin ada dalam sekitar tidak melebihi 5 peratus sahaja. Mereka cukup hebat dan pandai berpura-pura dan bermuka-muka dengan kita.
  8. Mereka ini cukup takut sekiranya kesemua orang melayu bersatu tanpa mengira fahaman politik dan sebagainya. Mereka akan terus menyusun strategi dan langkah untuk memastikan bangsa kita berpecah dan berpuak-puak. Strategi divide and rule ini mereka akan pegang dan gunakan pada setiap masa. Kalau diperhatikan sekarang, strategi yang mereka gunakan sudah berjaya menampakkan hasilnya. Cuba perhatikan pergolakan antara melayu UMNO, PAS dan PKR. DAP cukup takut dan gentar sekiranya isu kerajaan perpaduan menjadi realiti dalam jangkamasa terdekat ini. Mereka akan cuba menghalang dengan menggunakan pendekatan paling lembut dan halus.
  9. Ramai yang mengatakan bahawa DAP, MCA dan GERAKAN adalah senada dan seirama. DAP bergerak sebagai pembangkang manakala dua lagi bergerak di dalam kerajaan. Mereka bergerak ke arah Malay..si..aa (melayu mati lah). Mereka akan terus mencabar kedaulatan bangsa melayu seperti yang terkandung di dalam Perlembagaan Negara.
  10. Memang kita cuba mengelakkan daripada berlakunya tragedi 13 Mei. Mereka sebenarnya sengaja hendak kita cetuskan tragedi serupa itu, supaya mereka boleh memberitahu dunia bahawa mereka dianiaya di negara mereka sendiri. Sekiranya itu berlaku, mereka akan mendapat pengiktirafan dari masyarakat antarabangsa dan tidak mustahil mereka akan mendapat sebahagian wilayah tanah melayu ini sepertimana berlakunya di negara-negara lain di dunia ini. Walaupun nampaknya tidak logik kepada akal tetapi apakah mustahil perkara sebegini rupa tidak boleh berlaku pada satu hari nanti.

No comments:

Post a Comment

Sypmtom Checker

loading...